Saturday, February 5, 2011

DUNIA MODELING.. GLAMOR? KOSMETIK? ATAU PLASTIK ?

Bila dgr cerita ni 6 bulan yg lepas aku gelak jer… hahaha mcm nih.. skarang aku dah pecaya ape yg dorg cerita ni mmg btl2 belaku la n selepas mendgr cerita yg sama oleh 5 -6 org lelaki mengenainya…
Haha.. dunia serba moden.. pakai serba cangih.. dan gatged2 pelek2.. dan remaja2 sume mengejar menda2 tu sumer.. dan yg paling menjadi tren skarang camera DSLR.. yeahh.. hahaha mcm2 paling biasa aku tgk kalau nikkon.. D90 sbb tu yg mampu milik.. kalo yg agak pro skit dia mula la dgn D300 D7000 D700 kalo yg rasa duit x tau nak wat pe D3X hahah x ramai rakyat malaysia yg nak beli D3X harga dia bleh kuar keta kancil sebijik cash kot.. tah lah aku pon x brapa pandai.. so di sbb kan DSLR ni lah ramai yg menjadi photograper2 mcm2 lavel tumbuh mcm cendawan… hehehe..
aku tgk dan dgr.. ramai gulr2 yg suka diambil gambar.. meraka pon pose la mcm model la..dan buh dalam FB dan kemudia ditonton oleh org ramai.. and bila org komen… huh! punya la bangga lagi2 dipuji.. bila ada photographer2 yg berminat mulalah mereka cuba melamar gurl2 ni tuk jadi model.. and ajak kuar gi fotoshoot sana sini.. bila dah top makin ramai lah yg akan ajak gi fotoshoot sehingga la gurl bekenaan jadi full time.. mcm2 pose ada..hahaha dan gurl2 ni mula lah bekecimpung dalam dunia modeling secara x langsung.. hehehe..
dan mengikut cerita2 yg aku dgr nih.. ada stgh2 gulr ni telalu taksub dgn modeling nih hingga lah berlaku mcm2 perkara yg x diingini.. 6 bulan lepas kwn aku.. putus cinta dgn awek dia.. sbb awek dia rasa awek dia nak jadi model full time.. and bofren dia x suka awek dia jadi model.. ye lah tujuk sana sini susuk tubuh kita walau pon ada yg konon nye tutup sumer… tapi susuk tubuh tu ttp kelihatan.. mcm tu ke nak wat bini.. aduii.. 4 bulan lepas aku dgr cerita yg hampir sama oleh kwn aku yg lagi x besh nye gurl ni siap bleh bercinta plak ngan fotographer nih.. aduiiii memula tu mmg la fotographer.. lama2 makin rapat n last2 becinta plak ngan gurl tu.. x profesional la photographer tu.. hmm…. And aku dgr cerita dari 4 ke 5 org lagi cerita yg hampir2 sama di tinggalkan gulrfren sbb bofren x stuju gurlfren jadi model and gurl ni rasa dia cantik sgt konon2 bleh dpt lagi yg lebeh baek dr bofren dia... Bila gmbr2 nye disiarkan maka fbnye pon akan penuh dgn org dok add bratos2 hingga lah ada 2 3 akaun.. petik jari je belambak lah yg nak.. masa tu hilang sume jasa2 exbf dia hilang sume kenangan2 terindah ngan ex dia bila si gurl ni dah rasa diri dia “howt” sgtt~ hehehe… x sangga cerita yg aku dgr ni sume nye hnya di sekeliling aku yg aku kenal jer.. tu blum lagi cerita2 dari org yg aku x kenalkat luar sana.. mby ramai lagi yg mgalami nasib yg sama.. haihh malanglah nasib si pencita wanita tu..
(gambar hiasan)
dan sehingga la dua minggu lepas aku berjumpa dgn seorg gurl nih.. dia menceritakan kat aku apa yg telah berlaku. Oppss…!. sblum tu aku nak bagi tau.. gurl ni dulu kwn baik aku… kenal sejak dari skolah lagi walau pon dia skolah laen tapi kitrg slalu lepak sama.. bila makin meningkat dewasa masing2 pon bz ngan kerjaya masing2 hingga lah lost contact… dekat dekat 4 thun lebeh gak aku x jumpa dia nih dan kiorg berjumpa semula dua minggu lepas selepat terjumpa kat facebook...... haihh.. terkejut jugak aku jmpa dia balik punya la cun.. mcm artis. nak ngorat je rsa.. dia mmg cantek.. dulu msa skolah comot jer hahaha..tambah terkejut lagi rupanye dia pon model jugak full time lagi beb!! haha.. aku pon pe lagi suh la dia cerita tentand dunia dia yg penuh glamor tu hahaha.. and dia pon cerita lah pasal dunia modeling yg diceburi hampir 3 tahun dgn malu2... hihihihi.. merata malaysia dia dah pergi sampai singapore,brunai,korea japan. Mcm2 lah.. muda2 lagi da bejaya 
camtu haha.. “agak” dasat gak kwn aku nih.. x sangka btl.. dia jadi  mcm nih.. x leh trima tol aku, dulu x lawa skang lawa.. rugi x ngorat je dulu kakakakakak.. cerita punya cerita rupa2nya dia pon buat perkara yg sama mcm kwn2 aku cerita tu.. dia pon tingglkan bofren sbb nak jadi model punca sbb bf x setuju ngan minat dia..memula bf ok je sbb dia ckp nak wat part time je masa study cari duit skit.. lama2 makin kerap lak fotoshoot.. n makin kerap la bgado sbb dia slalu tipo bf dia sbb nak kuar gi fotoshoot.and akhirnye putus jugakk... sbb senyap2 dia bercinta ngan sorg mamt fotographer nih.. and “beberapa org” photograper lagi waa tu pon dasat gak lah hahahahan ye lah org lawa la katakan.. senang2 je pilih je mana nak.... and last dia ckp dia da dekat2 setahun da dia berhenti modeling ni..huhh?? aku terkejut..and dia ckp dia dah xnak telibat lagi dalam dunia glamor dan penoh noda tu.. hahaha aku tergelak je. Dgr..
pastu nek heran gak aku knpa dia ckp mcmtu..??bukan besh ker?? Bukan dah jadi tren gurl2 skang ke?? Sedangkan dia muda lagi baru 24.. hmm aku pon mula lah korek2 cite dari dia mulanye dia mmg xnak bagi tau… and akhirnye sbbkan aku terer pujuk dia pon cerita la kat aku… sbnarnye dalam tepoh dia berkcimpung dalam dunia modeling nih dia byk dugaan yg diatempuh.. mcm2 perkara buruk dari perkara baik yg berlaku… kadang2 ada yg cuba ambil kesempatan nasib dia dpt hadapai sume tu dan pernah beberpa kal dia hampir2 dirogol..dan nasib dia dpt selamatkan diri.. ..walau pon jadi mcm tu dia xpernah serik sbb tu lah satu2 nya sumber pendapatan dia sbb dia x bekerja lain da .. sehinggalah satu hari tu dia akhirnya tumpas ditgn sorg fotographer yg dia x berapa kenal.. “hmm x sanggup aku nak cerita menda nih…” dia just ckp belaku pada satu malam oleh 5 org lelaki yg kononnye fotographer.. aghhh tekjut besar aku dgr cerita tu.. aku pon tnya mcm mana leh jadi mcm tu.. dia ckp dia x sangga yg “laki tu” mcm tu.. dia dah 3 4 kali keluar fotoshoot sama2 xda ape pon berlaku and salah sorg dari dorg tu dah ada anak bini da. X terpikir la sbb kadang2 siap bwk anak bini dtg fotoshoot.. Hingga la satu malam tu.. lepas habis fotoshoot mcm biasa kuar gi minum sama2 kat kopitiam sembang2 sampai pagi.. dan mby masa tu lah dia diberi minuman yg di campurakn ngan pil hayal.. stop! Aku suh dia behenti cerita.. sbb x sangup aku dgr.. and air mata dia pon mengalir.. aku nampak mata dia penuh dgn penyesalan.. x sangka gurl yg sgt cantik tu diratah oleh lelaki2 x guna.. dan sehingga la satu hari ni aku jumpa dia semula.. tekejut aku dia balik semula kat bf yg lama.. dan bf dia dah tau sume perkara yg belaku tu.. mulia sungguh hati bf dia.and xlama lagi dorg nak kawin da.. hmmm.alhamdulillah…. x sangga aku.. sjek dari tu aku dgr mcm2 lagi cerita pasal dunia modeling nih.. kbykan yg aku dgr byk yg buruk dari yg baik.. patut la ramai sgt nak jadi fotographer skang nih.. mby sng wat side income.. n mby... hmm tah la.. nanti aku akan cerita kan lagi pasal kisah2 yg aku dgr tentang modeling nih.. bila aku free nanti lah k...
dasat btl dunia sekarang nih..harap2 lah sume kwn2 aku dan pembaca2 sekalian jadikan iktibar tentang perkara nih.. ssh nak percaya org zaman sekarang nih.. haihh… x sangka btl.. ustas liawat murid la.. imam rogol gadis la.. bapak perkosa anak la.. hmm xda tempat yg selamat da skang nih.. jadi berhati2 dan berwaspada la..
peringtan lah untuk mereka2.. syangilah dan cintai lah mereka yg menyayangi dan mencitai kita..
cerita kat atas ni ditulih secara spontan kalo ada salah eja ayat besepah harap maaf
P/S : HARAP MAKLUM CERITA NI ADALAH KISAH BENAR..
DICERITAKAN OLEH SEORANG HAMBA ALLAH.. YG TIDAK MAHU NAMANYE DISIARKAN.

<---- klik like jika suka cerita ini :) terima kasih :)

cerita ceita menarik lain : klik je
1- Tahukah anda apa minyak enjin terbaik didunia

1 comment:

woof woof arrrrr... said...

isk..takotnye!! ad terniat gak nk cr part time..cancel sudah~~

LIKE JIKA SUKA